Grupa III - Żabki

ŻABKI





rok szk. 2020/2021

wychowawca mgr Ewa Kasztura


KONSULTACJE TELEFONICZNE DLA RODZICÓW:


- Piątek w godzinach od 11:00 do 12:00

telefon: 695 108 411




Tydzień 29-30.06

Temat kompleksowy "Wakacje" cd.

Cele:

utrwalanie zasad bezpieczeństwa - ochrona skóry przed słońcem

doskonalenie sprawności ruchowej,muzycznej itp


Rozkład aktywności

pn - rozwój kompetencji komunikacyjnych tzw. mowa + zajęcia ruchowe

wt - zabawy z literami (6-latki), rozwój kompetencji komunikacyjnych (5-latki zabawy z literkami) + zajęcia umuzykalniające, zabawy:logopedyczne, logorytmiczne (3,4-latki) + zajęcia umuzykalniające

śr - dziecięca matematyka EGK + zajęcia plastyczne

czw - j. angielski + zajęcia umuzykalniające

pt - zajęcia plastyczne + zajęcia ruchowe



Wtorek 30.06

,,Gimnastyka, buzi i języka”-zabawy logopedyczne, słowne, zabawy z literami, analiza sylabowa.PP(III.8, IV.6, IV.7)

II ,,Wakacyjna piosenka.Rozwijanie słuchu fonemowego.  PP ( III.8, III.9, IV.7)


Ostatni dzień zmagań. Dziś na letniaka ;)

Propozycja 1

Wakacyjna gra w memory: https://learningapps.org/watch?v=prj1q18fk20 

Wakacyjna zabawa z sylabami https://learningapps.org/watch?v=p6q3neiec20 

Propozycja 2

Zabawa logopedyczna https://wordwall.net/pl/resource/1594925/logopedia

Propozycja 3

Posłuchajcie piosenki o lecie ,,Złap lato za rękę”

https://www.youtube.com/watch?v=pgITPDKV80k

Propozycja 4

Spacer na lody :)



Poniedziałek 29.06

,,Jak chronić skórę przed słońcem”- krótka rozmowa na temat bezpieczeństwa skóry na podstawie filmiku edukacyjnego.

PP(3.8, 4.2, 4.3, 4.5)

,,Zabawy ruchowe - ruletka". Doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej, Aktywne spędzanie czasu 

(PP I.5,8,9)


Witajcie kochani jeszcze dwa dni i pora na Wasze zasłużone wakacje.Zapraszam Was na dzisiejsze letnie/ lekkie propozycje.

Propozycja I

Każdy z nas lubi słońce i piękną pogodę. Jednak w czasie wakacji , kiedy słońce grzeje mocno nasza skóra jest narażona na szkodliwe działanie UV . Obejrzyjcie filmik z udziałem myszki pt: ,,Jak chronić naszą skórę przed słońcem”https://www.youtube.com/watch?v=YlUVWzwACpU

Propozycja II

Zapraszam na letni teleturniej https://wordwall.net/pl/resource/2967982/lato

Propozycja III 

A teraz zabawy ruchowe z butelką.Przygotujcie pustą , plastikową butelką https://wordwall.net/pl/resource/2087497/zabawy-ruchowe/zabawy-ruchowe-z-butelk%c4%85

Propozycja IV

Trampolina, piaskownica, basen, rower niech idą w ruch!



Tydzień 22-26.06

Temat kompleksowy “Wakacje"

Cele:

wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacji,


Rozkład aktywności

pn - rozwój kompetencji komunikacyjnych tzw. mowa + zajęcia ruchowe

wt - zabawy z literami (6-latki), rozwój kompetencji komunikacyjnych (5-latki zabawy z literkami) + zajęcia umuzykalniające, zabawy:logopedyczne, logorytmiczne (3,4-latki) + zajęcia umuzykalniające

śr - dziecięca matematyka EGK + zajęcia plastyczne

czw - j. angielski + zajęcia umuzykalniające

pt - zajęcia plastyczne + zajęcia ruchowe


Piątek 26.06

Praca plastyczna “Wymarzone wakacje” lub “Najradośniejsze chwile w przedszkolu” dowolna praca wybraną techniką na podany temat, rozwijanie kreatywności, wyzwalanie swobodnej aktywności twórczej, planowanie pracy, estetyka wykonania. (PP IV.1,8,11,12)
Zabawy ruchowe doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej, precyzji wykonywania ćwiczeń, utrzymywanie prawidłowej pozycji przy ćwiczeniu, czerpanie radości z ruchu, aktywne spędzanie czasu (PP I.5,8,9)

Dzień dobry! Wakacje za pasem, pogoda sprzyja. Zapraszam na dzisiejsze letnie/ lekkie propozycje.


Propozycja 1

Przygotujcie kartki, kredki, farby, mazaki- czym tylko macie ochotę tworzyć. Poproszę Was o narysowanie (do wyboru):

Wymarzonych wakacji

lub

Najradośniejszych chwil w przedszkolu.

Zachęcam do podjęcia wyzwania szczególnie dzieciaki z grup młodszych. Swobodne tworzenie do wybranego tematu bardzo rozwija wyobraźnię, kreatywność i jest wspaniałą okazją do artystycznego wyrażania siebie. 

Propozycja 2

Chętnych zapraszam do gry w wakacyjne memory, które przygotowałam specjalnie na dziś  https://learningapps.org/watch?v=p9kequshc20 

Propozycja 3

Piątkowa dawka ruchu to rozgrzewka dla chętnych, można skorzystać z moich kart:  https://wordwall.net/resource/1513305 

Propozycja 4
Dzisiejszym zadaniem obowiązkowym dla wszystkich przedszkolaków są gry i zabawy w ogrodzie. Bierzcie piłkę, rakietki, łopatkę i grabki- pełna dowolność. Bawcie się wspaniale na świeżym powietrzu! 

Dobrego piątku i wspaniałego weekendu




Czwartek 25.06

I. ,,Sea animals”- zCapoznanie z nazwami wybranych zwierząt morskich na podstawie obrazków, piosenki i zabaw słownych. Nabywanie nowego słownictwa w j. angielskim. PP(III.8, IV.1.IV.2)

II. ,,Na plaży”- osłuchanie się z piosnką. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa muzyczno - ruchowa do piosenki. Doskonalenie poczucia rytmu, słuchu fonemowego. PP(III.8, IV.7, I.5)


Witajcie kochani dziś j. angielski i piosenka.

Propozycja I                                                                                                                            

Posłuchajcie piosenki „Down in the deep blue sea” o zwierzętach morskich https://www.youtube.com/watch?v=7pMEQsk3c5Y Teraz obejrzyjcie obrazki z nazwami zwierząt w j. angielskim. Źródło: przedszkole. wilamowice.pl Zał. nr 1 klik Może już znacie nazwę jakiegoś zwierzątka….

Następnie posłuchajcie drugi raz piosenkę  i  spróbujcie pokazać zwierzęta na powyższych ilustracjach w kolejności, w jakiej pojawiają się w piosence.

 Propozycja II                                                                                                                              

,,Połącz w pary”- gra. Dziecko łączy nazwy zwierząt  w j. angielskim z odpowiednim obrazkiem  https://wordwall.net/pl/resource/527137/sea-animals

 Propozycja  III                                                                                                                         

,,Policz zwierzęta”- gra .Dziecko przelicza zwierzęta w j. angielskim. Łączy z odpowiednią cyfrą.https://wordwall.net/pl/resource/2834971/matematyka/zwierz%c4%99ta-morskie-policz

 Propozycja IV

,,Co to jest ? "-  gra. Dziecko wskazuje prawdę, fałsz? https://wordwall.net/pl/resource/2696478/angielski/what-this. Utrwalenie słownictwa.

 Propozycja V

,,Baby Shark Dance”- taniec na zakończenie. https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

 Tylko dla tygrysów Karta pracy str.45 a- kodowanie, 46 b - wykreślanka;47 a- rebusy                                        

 Propozycja VI                                                                                                                         

,,Na plaży”- jeśli jeszcze macie sił posłuchajcie piosenki w j. polskim https://www.youtube.com/watch?v=k-AOW_76luU.  Pomyślcie co można robić na plaży. 

1.Podczas słuchania piosenki tańczcie, możecie naśladować pływanie w morzu, budowanie zamków z piasku, opalanie, jedzenie lodów, kopanie dziur, zbieranie muszelek.

2.Rzucajcie do siebie piłką plażową, tańczcie z kolorowymi chustami, balonami.




Środa 24.06 

Wakacyjne obliczenia - zabawy matematyczne, doskonalenie zdobytych umiejętności matematycznych (odwzorowywanie wzorów, utrwalenie kolorów, liczb, rytmów). Rozwijanie logicznego myślenia. 

PP III.8 IV.12,15

Wakacyjna przygoda rodzinna praca plastyczna, wykonanie makiety z wakacyjnych podróży. Doskonalenie sprawności manualnych, precyzji i kreatywności.

PP I.6,8, III.8, IV.7

Propozycja I

„Letnie skarby” - zabawa matematyczna, łączenie takich samych rodzin, doskonalenie przeliczania. Wybierzcie się na spacer z mamą i tatą. Poszukajcie różnych „skarbów”. Mogą być to kwiaty, liście, kamienie, patyki, owoce itp. Ja wrócicie odpocznijcie. Następnie połóżcie skarby na ziemi i podzielcie ,,skarby” na tzw. rodziny, grupując je na kartkach papieru (najlepiej w różnych kolorach).  Przeliczcie elementy w każdym zbiorze i porównajcie je ze sobą. A teraz zadanie: ,,W którym zbiorze jest najwięcej skarbów? W którym jest najmniej? Czy możesz wskazać zbiory, w których skarbów jest po tyle samo?

 Propozycja II

,,Obrazy ze skarbów”- użyjcie swoich skarbów do stworzenia ciekawego obrazka. Bądźcie kreatywni!

Propozycja III

Matematyka dla smyka:

Wakacje i odpoczynek już coraz bliżej. Proponuję zatem ostatnie spotkanie z matematyką przed wakacjami. Zapraszam do zabawy matematycznej. Drodzy Rodzice zabawę można dowolnie modyfikować dostosowując do umiejętności dziecka np. rozszerzamy zakres liczenia, zwiększamy ilość elementów, poszerzamy zakres rytmów itp. Miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo&feature=share&fbclid=IwAR3gYcAm3t7VaBWt7ZcnLsSImmAfWM0u2VE7hzU523B576TfikN2pXBp4Gk

https://www.youtube.com/watch?v=CQG9Wx_K-qs

Dla chętnych proponuję mix zadań i ćwiczeń z matematyki:

https://szaloneliczby.pl/przedszkole/?fbclid=IwAR3UHy14jErgHI3o1I56xjwMk9LokxFe-1hC4NCOpLIYQJDxZlP1iWaZpnY

Propozycja IV

Wakacyjna podróż.

Zastanówcie się gdzie i jakim środkiem transportu chcecie się wybrać na wakacje.

Materiały: duży arkusz szarego papieru (wielkość należy dostosować do liczebności grupy); czarny marker; pisaki lub kredki; kolorowe papiery; nożyczki i klej; duża liczba kółeczek wyciętych dziurkaczem; białe karteczki formatu około 3 × 4 cm, na których dzieci narysują członków swojej rodziny. 

Wykonanie: Na arkuszu papieru rodzic lub starsze rodzeństwo rysuje kontury przedstawiające np. torowisko pociągu (w przypadku gdy wybierzecie pociąg, chmury i samolot, autostradę, drogę przez las itp itd.. oraz środek lokomocji, którym będziecie się przemieszczać).  Dookoła torowiska, drogi znajdują się miejsca, które można odwiedzić podczas wakacyjnych wyjazdów, np. zamek, jezioro, las, góry, domek na wsi. 

Dzieci wspólnie kolorują obrazek za pomocą pisaków lub kredek, mogą także dorysować elementy, których brakuje, np. zwierzęta gospodarskie, grzyby w lesie. Rodzic przygotowuje dla każdego dziecka prostokąt z kolorowego papieru. Maluchy w każdym okienku malują członka swojej rodziny, a następnie wklejają do okienek. Uwaga! Długość wagoników, liczba okien w samolocie lub aucie powinna być dostosowana do liczebności każdej z rodzin. 


Wtorek 23.06

Tata, tata -zapoznanie z piosenką. Próba nauki piosenki, śpiewanie z samym podkładem muzycznym. Rozwijanie słuchu fonemowego, kreatywności.Kultywowanie tradycji świętowania dnia taty. Wykonanie prezentu dla taty. PP ( I.5, II.11, III.5, III.8, III.9, IV.7,IV.8, IV.18)

Dzisiaj dzień TATY :) Nie zapomnijcie złożyć życzeń i uściskać swoich tatusiów :) 

Dzisiaj nauczymy się piosenki o Tacie i Lecie oraz wykonamy laurki. 

Propozycja I 

Nauka piosenki ,,Tato, tato”

https://www.youtube.com/watch?v=MRPIU3p6ibA Werscja piosenki cała.

Tato, tato już się zbliża lato. Świeci słońce, wieje ciepły wiatr.

Daj mi rączkę i chodźmy na łączkę, nazrywamy kwiatów dla mamy. 

Potem usiądziemy w trawie, zarzucimy wędkę w stawie.

Poczekamy chwilę, albo dwie, może taka ryba złowi się.

Zobaczymy tam ślimaka, posłuchamy śpiewu ptaka.

Policzymy mrówki: raz, dwa, trzy.

I będziemy razem JA i TY.

Tato, tato już się zbliża lato. Na rowerach jedźmy sobie w dal.

Na wycieczkę w góry i nad rzeczkę, gdzie się echo niesie po lesie.


 Jak się już osłuchacie i nauczycie poniżej dwa podkłady instrumentalne.

Jeden łatwiejszy - wolniejszy. Drugi - w szybszym tempie.

https://www.youtube.com/watch?v=UoPqH2LVM2w

https://www.youtube.com/watch?v=zHzXosTCbj0

Może jak już się nauczycie piosenki to zorganizujecie jakiś koncert w salonie lub ogrodzie :)

Propozycja II

MuzyKat - proponuje także piękne zajęcia umuzykalniające, zapraszam 

1.Motyl i słoń 

https://www.youtube.com/watch?v=CAs8FJ136uU

2.Taniec połamaniec

https://www.youtube.com/watch?v=B7ekwz01yow

3. Marsz, bieg na paluszkach, kicanie.

https://www.youtube.com/watch?v=p8EEzyYoecY

Propozycja III

Laurka dla taty. Najpiękniejsze laurki to takie od serca. 

Dziś dzień taty -pomyślcie co lubicie najbardziej robić ze swoim tatą. 

Namalujcie na kartce, ulubione chwile spędzone z tatą. Możecie pięknie ozdobić obrazek, 

zrobić ramkę, spróbujcie się podpisać, poproście mamę, żeby pokazała Wam 

jak można napisać : TATA. Kredki i mazaki w ręce i do dzieła! To będzie piękny prezent! 

Propozycja IV

A może niespodzianka z samego rana lub deser?

Z pomocą mamy zróbcie specjalne naleśniki. Możecie pomóc w robieniu ciasta 

na naleśniki, a później pięknie udekorować talerz dla taty. Znów macie okazję porozmawiać o literkach :)

https://www.youtube.com/watch?v=PRfBLOmpNUo


Poniedziałek 22.06

,,Bezpieczne wakacje”- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacji na podstawie filmu edukacyjnego. Rozmowa kierowana. ,,Gdzie można spędzić wakacje?”. Rozwijanie myślenia i mowy. PP (III.8, II.10, IV.1,IV.2, IV.3, IV.5,IV.18, IV.19)

II. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych-rozwój koordynacji i sprawności ruchowej poprzez zabawy z piłką. PP( I.5, I. 8, I.9)

Dzień dobry! Moi mili wreszcie mamy lato! :) 

,,Wakacyjne rady” W.  Badalska

Głowa nie jest od parady

służyć musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj

,kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda chłodna, 

bystra, czysta,

tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze:

Nie zrywaj! Nie zjadaj! 

–bo zatruć się możesz. 

Urządzamy grzybobranie, 

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

 Biegać boso jest przyjemnie,

ale ważna rada:

- idąc na wycieczkę pieszą

dobre buty wkładaj! 


Porozmawiajcie na temat wiersza.

Czy wiesz co to jest bezpieczeństwo?

Jak możemy unikać zagrożeń?

Dlaczego w upalne dni musimy chodzić w czapce i pić dużo wody?

Czy na wycieczkach zawsze musimy słuchać osoby starszej/rodziców?

Czy można oddalać się od rodziców na wycieczce?

https://www.youtube.com/watch?v=morpUmHPl4M

Propozycja II

Ważne telefony – rodzic pokazuje ilustracje pojazdów pogotowia ratunkowego, straży pożarnej i policji oraz cyfry składające się na numery alarmowe. Dzieci próbują odgadnąć, który numer pasuje do danego pojazdu ratowniczego. Załącznik 1

Zagadki

1.Pożar, pożar, straszna sprawa dym widać w oddali. 

Kto tak szybko drogą jedzie kiedy dom się pali.

2.Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje, bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? 

Bystrym okiem, dobrym słuchem, kieruje drogowym ruchem

3.Kto tak prędko, na sygnale do chorego jedzie. Jeśli trzeba do szpitala prędko go zawiezie.


Propozycja III

Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne 

1.Zabawa organizacyjno – porządkowa Czym jedziemy na wakacje? „Samolot, rower, pociąg, auto” Na podane hasła: 

Samolot – przemieszczamy się z ramionami w bok naśladując samoloty, 

Rower - kładziemy się na plecy i naśladujemy ruch pedałowania, 

Pociąg – maszerujemy i naśladujemy jazdę pociągiem, 

Auto –biegamy i naśladujemy kierowanie samochodem

2.Stajemy w miejscu i wykonujemy ćwiczenia:  

bieg w miejscu x 2 po około 15 sekund

skłony tułowia w przód x 5

stanie na prawej nodze ramiona w bok, liczymy głośno do 10 zmiana nogi,

 rozkrok obunóż, ramiona na biodrach, krążenia bioder w prawo i w lewo po 5 razy,

rozkrok obunóż, ramiona w przód, skłon tułowia raz do prawej nogi raz do lewej za każdym razem wyprost tułowia, po 4 razy,


Tydzień 15-19.06

Temat kompleksowy "Lato" Zbiór propozycji 15-19.06

Tydzień 08-12.06

Temat kompleksowy "W świecie sztuki" Zbiór propozycji 08-12.06

Tydzień 01-05.06

Temat kompleksowy "Dzień Dziecka" Zbiór propozycji 01-05.06

Tydzień 25-29.05

Temat kompleksowy "Święto mamy i taty" Zbiór propozycji 25-29.05

Tydzień 18-22.05

Temat kompleksowy "Wrażenia i uczucia" Zbiór propozycji 18-22.05

Tydzień 11-15.05

Temat kompleksowy "W krainie muzyki" Zbiór propozycji 11-15.05

Tydzień 04-08.05

Temat kompleksowy "Tajemnice książek" Zbiór propozycji 04-08.05

Tydzień 27-30.04

Tydzień kompleksowy "Polska to mój dom" Zbiór propozycji 27-30.04

Tydzień 20-24.04

Temat kompleksowy "Dbamy o naszą planetę" Zbiór propozycji 20-04.04

Tydzień 14-17.04

Temat kompleksowy "Praca rolnika" Zbiór propozycji 14-17.04

Tydzień 6-10.04 

Temat kompleksowy "Wielkanoc" Zbiór propozycji 6-10.04

Tydzień 30.03-03.04

Temat kompleksowy “Zwierzęta na wiejskim podwórku” Żabki zbiór propozycji 30.03-03.04

Tydzień 23-27.03 Zbiór propozycji 30.03-03.04

Tydzień 16-20.03 Żabki zbiór propozycji 16-20.03