Grupa I - Tygryski


ROK SZK. 2020/2021
wychowawca mgr Ewa Gomola






ROK SZK. 2019/2020

wychowawca mgr Paulina Paleczna-Brzuska

Propozycje aktywności/zadań/działań skorelowanych z planem dydaktyczno -wychowawczym na czas ograniczenia funkcjonowania przedszkola dla grupy Tygryski (6-latki)

Będę zbierała dla Państwa propozycje aktywności, które mogą Państwo wykonać bez problemu w domowym zaciszu, korzystając z przepastnych zasobów pokojów naszych dzieci. Są to propozycje, a nie zadania obowiązkowe do wykonania. 

Konsultacje dla Rodziców:


email: przedszkole.paulina@gmail.com - kontakt na bieżąco, według potrzeb

messenger, wiadomości prywatne: na bieżąco, według potrzeb

grupa na Facebook: na bieżąco

messenger, Google Handout połączenie online: środa 10-10:30 i 15:30-16

Pani Grażynka (psycholog) zachęca do przeczytania  bajki terapeutycznej i przeprowadzenia
rozmowy z dzieckiem:

Nowy dom Maćka-bajka

A tutaj coś dla rodziców Praktyczne rady wychowawcze

 Zabawy słuchowe- poradnik


Tydzień 29-30.06

Temat kompleksowy "Wakacje" cd.

Cele:

utrwalanie zasad bezpieczeństwa - ochrona skóry przed słońcem

doskonalenie sprawności ruchowej,muzycznej itp


Rozkład aktywności

pn - rozwój kompetencji komunikacyjnych tzw. mowa + zajęcia ruchowe

wt - zabawy z literami (6-latki), rozwój kompetencji komunikacyjnych (5-latki zabawy z literkami) + zajęcia umuzykalniające, zabawy:logopedyczne, logorytmiczne (3,4-latki) + zajęcia umuzykalniające

śr - dziecięca matematyka EGK + zajęcia plastyczne

czw - j. angielski + zajęcia umuzykalniające

pt - zajęcia plastyczne + zajęcia ruchowe


Wtorek 30.06

,,Gimnastyka, buzi i języka”-zabawy logopedyczne, słowne, zabawy z literami, analiza sylabowa.PP(III.8, IV.6, IV.7)

II ,,Wakacyjna piosenka.Rozwijanie słuchu fonemowego.  PP ( III.8, III.9, IV.7)


Ostatni dzień zmagań. Dziś na letniaka ;)

Propozycja 1

Wakacyjna gra w memory: https://learningapps.org/watch?v=prj1q18fk20 

Wakacyjna zabawa z sylabami https://learningapps.org/watch?v=p6q3neiec20 

Propozycja 2

Zabawa logopedyczna https://wordwall.net/pl/resource/1594925/logopedia

Propozycja 3

Posłuchajcie piosenki o lecie ,,Złap lato za rękę”

https://www.youtube.com/watch?v=pgITPDKV80k

Propozycja 4

Spacer na lody :)



Poniedziałek 29.06

,,Jak chronić skórę przed słońcem”- krótka rozmowa na temat bezpieczeństwa skóry na podstawie filmiku edukacyjnego.

PP(3.8, 4.2, 4.3, 4.5)

,,Zabawy ruchowe - ruletka". Doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej, Aktywne spędzanie czasu 

(PP I.5,8,9)


Witajcie kochani jeszcze dwa dni i pora na Wasze zasłużone wakacje.Zapraszam Was na dzisiejsze letnie/ lekkie propozycje.

Propozycja I

Każdy z nas lubi słońce i piękną pogodę. Jednak w czasie wakacji , kiedy słońce grzeje mocno nasza skóra jest narażona na szkodliwe działanie UV . Obejrzyjcie filmik z udziałem myszki pt: ,,Jak chronić naszą skórę przed słońcem” https://www.youtube.com/watch?v=YlUVWzwACpU

Propozycja II

Zapraszam na letni teleturniej https://wordwall.net/pl/resource/2967982/lato

Propozycja III 

A teraz zabawy ruchowe z butelką.Przygotujcie pustą , plastikową butelką https://wordwall.net/pl/resource/2087497/zabawy-ruchowe/zabawy-ruchowe-z-butelk%c4%85

Propozycja IV

Trampolina, piaskownica, basen, rower niech idą w ruch!



Tydzień 22-26.06

Temat kompleksowy "Wakacje"

Cele:

utrwalenie zasad bezpieczeństwa, w tym bezpiecznego poruszania się po szlakach turystycznych i podczas pobytu nad morzem
utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania się nad wodą, w lesie, w górach
wdrażanie do rozpoznawania symboli i znaków oraz podawania ich nazw.
poszerzenie słownictwa i wiedzy ogólnej
przygotowanie do rozstania z przedszkolem i przedszkolnymi przyjaciółmi
wspomaganie rozwoju kreatywności                                                            
aktywizowanie myślenia i rozwijanie mowy poprzez wypowiadanie się na dany temat
doskonalenie umiejętności plastycznych, muzycznych, ruchowych oraz matematycznych


Rozkład aktywności

pn - rozwój kompetencji komunikacyjnych tzw. mowa + zajęcia ruchowe

wt - zabawy z literami (6-latki), rozwój kompetencji komunikacyjnych (5-latki zabawy z literkami) + zajęcia umuzykalniające, zabawy:logopedyczne, logorytmiczne (3,4-latki) + zajęcia umuzykalniające

śr - dziecięca matematyka EGK + zajęcia plastyczne

czw - j. angielski + zajęcia umuzykalniające

pt - zajęcia plastyczne + zajęcia ruchowe

Piątek 26.06

Praca plastyczna “Wymarzone wakacje” lub “Najradośniejsze chwile w przedszkolu dowolna praca wybraną techniką na podany temat, rozwijanie kreatywności, wyzwalanie swobodnej aktywności twórczej, planowanie pracy, estetyka wykonania. (PP IV.1,8,11,12)
Zabawy ruchowe doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej, precyzji wykonywania ćwiczeń, utrzymywanie prawidłowej pozycji przy ćwiczeniu, czerpanie radości z ruchu, aktywne spędzanie czasu (PP I.5,8,9)


Dzień dobry! Wakacje za pasem, pogoda sprzyja. Zapraszam na dzisiejsze letnie/ lekkie propozycje.

Propozycja 1

Przygotujcie kartki, kredki, farby, mazaki- czym tylko macie ochotę tworzyć. Poproszę Was o narysowanie (do wyboru):

Wymarzonych wakacji

lub

Najradośniejszych chwil w przedszkolu.

Zachęcam do podjęcia wyzwania szczególnie dzieciaki z grup młodszych. Swobodne tworzenie do wybranego tematu bardzo rozwija wyobraźnię, kreatywność i jest wspaniałą okazją do artystycznego wyrażania siebie. 

Propozycja 2

Chętnych zapraszam do gry w wakacyjne memory, które przygotowałam specjalnie na dziś  https://learningapps.org/watch?v=p9kequshc20 

Propozycja 3

Piątkowa dawka ruchu to rozgrzewka dla chętnych, można skorzystać z moich kart:  https://wordwall.net/resource/1513305 

Propozycja 4
Dzisiejszym zadaniem obowiązkowym dla wszystkich przedszkolaków są gry i zabawy w ogrodzie. Bierzcie piłkę, rakietki, łopatkę i grabki- pełna dowolność. Bawcie się wspaniale na świeżym powietrzu! 

Dobrego piątku i wspaniałego weekendu




Czwartek 25.06

I. ,,Sea animals”- zapoznanie z nazwami wybranych zwierząt morskich na podstawie obrazków, piosenki i zabaw słownych. Nabywanie nowego słownictwa w j. angielskim. PP(III.8, IV.1.IV.2)

II. ,,Na plaży”- osłuchanie się z piosnką. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa muzyczno - ruchowa do piosenki. Doskonalenie poczucia rytmu, słuchu fonemowego. PP(III.8, IV.7, I.5)


Witajcie kochani dziś j. angielski i piosenka.

Propozycja I                                                                                                                            

Posłuchajcie piosenki „Down in the deep blue sea” o zwierzętach morskich https://www.youtube.com/watch?v=7pMEQsk3c5Y Teraz obejrzyjcie obrazki z nazwami zwierząt w j. angielskim. Źródło: przedszkole. wilamowice.pl Zał. nr 1 klik Może już znacie nazwę jakiegoś zwierzątka….

Następnie posłuchajcie drugi raz piosenkę  i  spróbujcie pokazać zwierzęta na powyższych ilustracjach w kolejności, w jakiej pojawiają się w piosence.

 Propozycja II                                                                                                                              

,,Połącz w pary”- gra. Dziecko łączy nazwy zwierząt  w j. angielskim z odpowiednim obrazkiem  https://wordwall.net/pl/resource/527137/sea-animals

 Propozycja  III                                                                                                                         

,,Policz zwierzęta”- gra .Dziecko przelicza zwierzęta w j. angielskim. Łączy z odpowiednią cyfrą. https://wordwall.net/pl/resource/2834971/matematyka/zwierz%c4%99ta-morskie-policz

 Propozycja IV

,,Co to jest ? "-  gra. Dziecko wskazuje prawdę, fałsz? https://wordwall.net/pl/resource/2696478/angielski/what-this. Utrwalenie słownictwa.

 Propozycja V

,,Baby Shark Dance”- taniec na zakończenie. https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

 Tylko dla tygrysów Karta pracy str.45 a- kodowanie, 46 b - wykreślanka;47 a- rebusy                                        

 Propozycja VI                                                                                                                         

,,Na plaży”- jeśli jeszcze macie sił posłuchajcie piosenki w j. polskim https://www.youtube.com/watch?v=k-AOW_76luU.  Pomyślcie co można robić na plaży. 

1.Podczas słuchania piosenki tańczcie, możecie naśladować pływanie w morzu, budowanie zamków z piasku, opalanie, jedzenie lodów, kopanie dziur, zbieranie muszelek.

2.Rzucajcie do siebie piłką plażową, tańczcie z kolorowymi chustami, balonami.

Do zobaczenia


Środa 24.06

I. ,,Letnie zabawy”- zabawy matematyczne z wykorzystaniem elem. E.Gruszczyk- Kolczyńskiej. Rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności  przeliczania, dodawania, odejmowania , tworzenia grup. PP(III.8, IV.8,IV.11, IV.12, IV.13)

II. ,,Łódka- orgiami” - praca techniczna wg. instruktażu.  Doskonalenie sprawności manualnych, precyzji i kreatywności. PP(III.8,I.7, I.6, IV.7 )


Karty pracy str. 44 a- połącz kropki i policz; 46 a - zadania tekstowe


Witajcie Tygrysy. Jak minął Wam wczorajszy dzień?. Wczoraj była piękna pogoda więc myślę, że humorki dziś Wam dopiszą .


Propozycja I

„Letnie skarby” - zabawa matematyczna, łączenie takich samych rodzin, doskonalenie przeliczania. 

Tygryski wybierzcie się na spacer z mamą i tatą. Poszukajcie różnych „skarbów”. Mogą być to kwiaty, liście, kamienie, patyki, owoce itp. Ja wrócicie odpocznijcie. Następnie połóżcie skarby na ziemi i podzielcie ,,skarby” na tzw. rodziny, grupując je na kartkach papieru (najlepiej w różnych kolorach).  Przeliczcie elementy w każdym zbiorze i porównajcie je ze sobą. A teraz zadanie: ,,W którym zbiorze jest najwięcej skarbów? W którym jest najmniej? Czy możesz wskazać zbiory, w których skarbów jest po tyle samo?

Propozycja II

,,Obrazy ze skarbów”- użyjcie swoich skarbów do stworzenia ciekawego obrazka. Bądźcie kreatywni!

Propozycja III

,, W porcie" - zabawa matematyczna. Rozwiązywanie zadań z treścią. Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie do 10.

Przygotujcie sobie karteczki z cyframi 1-10 znaki +, -, =. Posłuchajcie treści zadań, ułóżcie działania i podajcie rozwiązania:
- Do portu przypłynęły 3 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu?
- Na przystani stało  8 żaglówek, 3 odpłynęły. Ile żaglówek zostało?
- Na przystani stało 6 żaglówek, po chwili dopłynęły jeszcze 3 . Ile teraz żaglówek stoi na przystani?
-  Do portu przypłynęło 10 statków ale 4 zawróciły. Ile teraz statków stoi w porcie?

Propozycja IV

Karta pracy str. 44 a- połącz kropki i policz;46 a- zadania tekstowe

Propozycja V

Wykonajcie pracę techniczną pt ,,Łódka” wg. instruktażu https://youtu.be/mD4BbN_Pa9A Możecie zrobić klika łódek . Po skończonej pracy pobawcie się . Użyjcie wanny z wodą lub idźcie z rodzicami nad wodę i puszczajcie łódeczki.

Propozycja VI

Przypomniała mi się stara gra :) pt: ,, Gra w statki”. Przygotujcie długopis i dwie kartki. Pewnie Wasi rodzice pamiętają. Spróbujcie zagrać z rodzicami, może Wam się  spodoba taka forma aktywności  https://www.youtube.com/watch?v=1yXcreIIqA4


Do zobaczenia!!



Wtorek 23.06

,, Zabawy z literkami”- doskonalenie i utrwalanie znajomości liter z wykorzystaniem zabaw. PP(III.8, IV.2, IV.8, IV.9, IV.19) 
,,Kocham cię tato”- zapoznanie z piosenką. Próba nauki piosenki i stworzenia układu tanecznego. Rozwijanie słuchu fonemowego, kreatywności.Kultywowanie tradycji świętowania dnia taty. Wykonanie prezentu dla taty. PP ( I.5, II.11, III.5, III.8, III.9, IV.7,IV.8, IV.18)

Karta pracy str. 44 b - dopisywanie sylab; 45 a - krzyżówka

Witajcie Tygrysy. W dzisiejszym dniu czekają na Was zabawy  z literkami  i piosenka .

Propozycja I                                                                                                                                       
Dziś kochani ,,Dzień Taty”. Dzień szczególny wyjątkowy. Nie  zapomnijcie złożyć życzeń tacie :).  Możecie się nauczyć się wierszyka i powiedzieć go tatusiowi. 

Kochany Tato - zacznę zwyczajnie,

że z Tobą w domu zawsze jest fajnie:

i w deszcz i w słotę, w smutku, w radości,

wspierasz i uczysz życia w miłości.

Dzisiaj za wszystko chcę Ci dziękować,

skromny bukiecik kwiatów darować.

Spróbujcie narysować bukiecik na kartce lub zrobić laurkę. Możecie skorzystać też z następującej propozycji https://www.youtube.com/watch?v=jmQz8sbShp4  lub https://www.youtube.com/watch?v=nNMytQWeCYo i wykonać prezent dla taty.

Propozycja II                                                                                                                                           
A jak nie wierszyk to może  piosenka. Wystarczy się nauczyć i zaśpiewać tacie. https://www.youtube.com/watch?v=nm8hEaDMfSk. Może stworzycie jakiś układ taneczny. Liczę na Waszą kreatywność.

Propozycja III                                                                                                                                  
Znacie już wszystkie litery, więc proponuję kilka zabaw. Przygotujcie słomki do napojów lub patyczki itp. oraz kilka karteczek.Wykonajcie zabawy z literkami  wg. wzoru http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/2015/02/pomysy-na-zabawy-z-literkami.html 

Propozycja IV                                                                                                                                  
Wiem, że potraficie już czytać ...Proponuję zabawy z czytaniem https://wordwall.net/pl/resource/1292662/zabawy-z-czytaniem-604

Propozycja V                                                                                                                                    
Karta pracy str. 44 b - dopisywanie sylab; 45 a - krzyżówka

 

Pozdrawiam Tygryski!




Propozycja Pani Basi z religii klik


Poniedziałek 22.06

Zapoznanie z prezentacją wprowadzającą do tematyki dotyczącej bezpieczeństwa podczas wakacji - zapoznanie z zasadami, rozpoznawanie znaków i symboli, wzywanie pomocy- poszerzenie wiedzy ogólnej i słownictwa oraz świadomości co do bezpiecznych zachowań. Wiersz W. Badalskiej “Wakacyjne rady” - rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści, wypowiadania się na zadany temat, rozwijanie pamięci słuchowej. (PP II.10; III. 9, IV.1,2,3,5,7,10,18,19)

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej, precyzji wykonywania ćwiczeń, utrzymywanie prawidłowej pozycji przy ćwiczeniu, czerpanie radości z ruchu, aktywne spędzanie czasu (PP I.5,8,9)



Dzień dobry! W sobotę rozpoczęło się lato (chociaż tego nie widać)!!! A we wtorek obchodzimy Dzień Taty.

Propozycja 1

Posłuchajcie wiersza Wiery Badalskiej “Wakacyjne rady” https://drive.google.com/file/d/1HHGrb9iALL11QpqGWa5UrcMT-B-JHHD5/view?usp=sharing 

Propozycja 2

Zapytajcie dzieci jakie są ich rady na to, aby wakacje były bezpieczne. Zapoznajcie się z poniższą prezentacją i podsumujcie zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnych przygód https://view.genial.ly/5eef93053c040a0d133ed312/interactive-content-untitled-genially 

Propozycja 3
Pogoda tragiczna, poćwiczmy więc w domu. Przygotujcie piłkę. https://www.youtube.com/watch?v=CyJ76HFeIEo 

Propozycja 4

Karty pracy str. 43 a i b-puzzle. Przy okazji układania przypomnijcie zasady bezpieczeństwa oraz str. 47 b - wakacyjne plany lub wakacje marzeń (jeśli brak planów)




Tydzień 15-19.06

Temat kompleksowy "Lato" Zbiór propozycji 15-19.06

Tydzień 08-12.06

Temat kompleksowy "W świecie sztuki" Zbiór propozycji 08-12.06

Tydzień 01-05.06

Temat kompleksowy "Dzień Dziecka" Zbiór propozycji 01-05.06

Tydzień 25-29.05

Temat kompleksowy "Święto mamy i taty" Zbiór propozycji 25-29.05

Tydzień 18-22.05

Temat kompleksowy "Wrażenia i uczucia" Zbiór propozycji 18-22.05

Tydzień 11-15.05

Temat kompleksowy "W krainie muzyki" Zbiór propozycji 11-15.05

Tydzień 04-08.05

Temat kompleksowy "Tajemnice książek" Zbiór propozycji 04-08.05

Tydzień 27-30.05
Temat kompleksowy "Polska to mój dom" Zbiór propozycji 27-30.04

Tydzień 20-24.04

Temat kompleksowy "Dbamy o naszą planetę" Zbiór propozycji 20-24.04

Tydzień 14-17.04

Temat kompleksowy "Praca rolnika" Zbiór propozycji 14-17.04

Tydzień 6-10.04

Temat kompleksowy "Wielkanoc" Zbiór propozycji 6-10.04

Tydzień 30.03-03.04

Temat kompleksowy “Zwierzęta na wiejskim podwórku” Tygryski zbiór propozycji 30.03-03.04

Tydzień 23-27.03 Zbiór propozycji 23-27.03

Tydzień 16-20.03 Zbiór propozycji 16-20.03